Siirry pääsisältöön

Urakka jatkuu

Pääsiäistauko ei todellakaan tehnyt hyvää. Paino nousi lähes 1,5 kiloa. Mutta vajaassa viikossa sain karistettua sen pois, onneksi. Itse asiassa vajaassa viikossa painoa on pudonnut lähes 2 kiloa. Olen nyt keveämpi kuin olen viimeisen vuoden aikana ollut kertaakaan. Vau, itseluottamus kohoaa koko ajan.

Viikko sitten sunnuntaina kaivoin polkupyörän esiin. Viimeiset kaksi kesää ovat olleet pyöräilyn suhteen ja ihan kaiken muunkin kuntoilun suhteen todella huonoja. Lähtökohtaisesti ihan siitä syystä, että olen vasta toipumassa syövästä. Viime kesänä poljin noin 70 kilometriä, sitä edellisenä kesänä ei tainnut tulla sitäkään. Kolme vuotta sitten saldo oli noin 1000 kilometriä.



Muistan elävästi viime kevään ensimmäisen pyöräretken. Lähdimme mieheni kanssa polkemaan. Minä olen yleensä ollut meillä se joka menee edeltä ja mies tulee perässä. Nyt tilanne oli täysin päinvastainen. Kilometrin kohdalla oli sellainen olo, että kuolen ihan juuri tässä ja nyt. Oli upea huomata kuinka erilainen tilanne oli tänä keväänä. Olisin jaksanut polkea vaikka kuinka pitkälle, mutta onneksi järki kehoitti ottamaan varovasti, oli nimittäin takapuoli ihan pikkasen kipeä ensimmäisen polkemisen jälkeen.

Nyt pyörä on ollut esillä viikon ja kilometrejä on kasassa päälle 40. Se on enemmän kuin puolet koko viime kesän saldosta. Polvi kyllä vähän vihoittelee, mutta eiköhän sekin hiljalleen totu taas pyöräilemiseen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tiukkaa tekee

Kyllä tämä laihduttaminen tekee taas tiukkaa. En tiedä onko tämä 5:2 dieetti kuitenkaan se oikea minulle. Paastopäivät onnistuvat suhteellisen hyvin ja painoa lähteekin lähes kilon verran jokaisella paastopäivällä. Muina päivinä se sitten tulee takaisin. Lopputulos pyörii koko ajan samoissa. Noin neljä kiloa olen viime kesästä saanut putoamaan ja siitä ehkäpä kolmisen kiloa on lähetenyt nyt tämän vuoden puolella.

Juokseminen edistyy

Juokseminen edistyy todella hyvin. Lähdin tosiaan liikkeelle 200 metrin juoksemista ja sen jälkeen oli ihan kuollut olo. Nyt reilua viikkoa myöhemmin pystyn jo juoksemaan 2,5 kilometriä. Hengittäminen on helpompaa ja helpompaa. Tekisi mieli käydä juoksemassa parikin kertaa päivässä. Siihen on tullut suorastaan himo. Kovasti olen miettinyt, että pitääkö pitää välipäiviä. Nyt olen käytännössä juossut ihan joka päivä. Olisiko edistymisen kannalta parempi pitää aina silloin tällöin välipäiviä. Tämän viikon ainoa välipäivä on ollut keskiviikko, jolloin minulla oli aivan järkyttävä päänsärky. Ensi viikolla tulee välttämättä parikin välipäivää syöpäkontrollini takia. Mitä todennäköisemmin minulta otetaan koepaloja ja niiden ottamisen jälkeen ei voi juosta. Eilen oli ihan järkyttävä kaatosade ja siitä huolimatta oli pakko käydä juoksemassa. Tulin kotiin ihan läpimärkänä. Päässä soi koko juoksemisen ajan Eppujen "Urheiluhullu".

Rintojen tarkastelu

Eräällä hyvin läheisellä ihmisellä todettiin rintasyöpä tässä kesän aikana. Hänellä oli hyvä tuuri. Syöpä oli vaan kakkosluokkaa. Hoidoksi riitti rinnan osapoisto ja sädehoito. Ainakin näillä näkyminen. Loistava uutinen siis. Olen ihan liian huonosti kiinnittänyt huomiota rintoihini. Aiemmin tarkastelin niitä kerran kuussa, aina kuukautisten jälkeen. Minulla ei kuitenkaan ole ollut kuukautisia kohta kahteen vuoteen kohdunpoiston takia. Pitäisi ihan kirjata kalenteriin joku hälytys joka muistuttaa milloin rinnat pitäisi tarkistaa.